REGULAMIN
ROZLICZANIA KOSZTÓW ZUŻYCIA ZIMNEJ I
CENTRALNEJ CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ W ZASOBACH
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ „GRZEGÓRZKI” W KRAKOWIE
§ 1
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
§ 2
1. Przedmiotem niniejszego Regulaminu jest określenie sposobu dokonywania rozliczeń
kosztu dostarczenia wody zimnej i wody do podgrzania do celów użytkowych we wszystkich lokalach, do których jest realizowana jej dostawa za pośrednictwem Spółdzielni
Mieszkaniowej „Grzegórzki”.
2. Regulamin rozliczania kosztów zużycia wody ma zastosowanie do osób posiadających tytuł prawny do lokalu i osób zajmujących lokal bez tytułu prawnego zwanych w treści Regulaminu użytkownikami lokali.
Użytkownikami lokali w rozumieniu niniejszego Regulaminu są zatem:
a) członkowie, którym przysługują spółdzielcze prawa do lokali,
b) członkowie posiadający odrębną własność lokalu,
c) osoby fizyczne lub prawne nie będące członkami posiadające prawo odrębnej własności
lokalu,
d) osoby fizyczne lub prawne, które utraciły tytuł prawny do lokalu lecz nadal go zajmują,
e) osoby fizyczne i prawne zajmujące lokal na podstawie umowy najmu ze Spółdzielnią.
3. Znaczenie określeń przyjętych w Regulaminie:
a) wodomierz główny – przyrząd pomiarowy mierzący ilość pobranej wody zainstalowany na przyłączu wodociągowym do budynku,
b) wodomierz indywidualny – przyrząd pomiarowy mierzący ilość pobranej zimnej i ciepłej wody w lokalu użytkownika,
c) okres rozliczeniowy - od 1 stycznia do 31 maja oraz od 1 czerwca do 31 grudnia danego roku,
d) opłata zaliczkowa – jest to opłata ustalona na podstawie średniego zużycia wody w danym lokalu. Opłata ta jest korygowana po każdorazowym rozliczeniu kosztów zużycia wody na podstawie dokonanych odczytów wskazań wodomierza(y),
e) ryczałt – opłata ustalana dla lokali nieopomiarowanych,
f) ubytki wody – różnica pomiędzy wskazaniem wodomierzy głównych, a suma odczytów wskazań wodomierzy indywidualnych, z uwzględnieniem zużycia wody gospodarczej i ogrodowej,
g) woda gospodarcza – woda opomiarowana odrębnymi licznikami, używana do utrzymania czystości i do celów technicznych,
h) woda ogrodowa – woda opomiarowana odrębnymi licznikami, używana do prac zewnętrznych, głównie podlewania roślin ( bez kosztów odprowadzania ścieków).
III.OBOWIĄZKI I PRAWA UŻYTKOWNIKA.
§ 3
a) udostępnienie lokalu na każde wezwanie Spółdzielni oraz ułatwienie dostępu do wodomierza(y) w celu odczytu wskazań wodomierza(y) w wyznaczonym terminie upoważnionym pracownikom Spółdzielni lub innym upoważnionym przez Spółdzielnię osobom np. pracownikom firmy zewnętrznej sprawującej nadzór nad odczytami elektronicznymi,
b) udostępnienie lokalu do wymiany wodomierzy lub ich legalizacji upoważnionym przez Spółdzielnię pracownikom Spółdzielni lub innych firm legitymujących się stosownym identyfikatorem lub upoważnieniem,
c) udostępnienie lokalu w celu dokonania remontu instalacji pionów wodnych
i kanalizacyjnych, usunięcia awarii, przeglądu technicznego oraz w innym koniecznym przypadku upoważnionym przez Spółdzielnię pracownikom Spółdzielni lub innych firm legitymujących się stosownym identyfikatorem lub upoważnieniem,
d) w przypadku gdy w lokalu znajdują się zwierzęta domowe, to na czas obecności pracowników technicznych użytkownik zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa przebywającym w mieszkaniu pracownikom i zamknięcia zwierząt w oddzielnym pomieszczeniu,
e) w celu sprawdzenia prawidłowego podłączenia urządzeń poboru wody ( np. pralka zmywarka, spłuczka i in.) użytkownik zobowiązany jest umożliwić pracownikom technicznym chwilowe uruchomienie zainstalowanych urządzeń, dla stwierdzenia poboru wody i pomiaru zużycia przez wodomierz,
f) niezwłoczne zgłoszenie do Działu Administracji Spółdzielni wszelkich uszkodzeń indywidualnych urządzeń pomiarowych.
2. Każdy użytkownik, w przypadku wątpliwości co do prawidłowego pomiaru zużycia wody, ma prawo i obowiązek niezwłocznie zgłosić ten fakt do Spółdzielni, celem dokonania kontroli i weryfikacji.
3. Armatura w łazienkach, kuchniach i wc podlega konserwacji i naprawom przez użytkowników lokali.
4. Niedopuszczalna jest ingerencja użytkowników lokali w instalację wodną, a szczególności:
a) instalacja dodatkowych punktów czerpania wody,
b) nielegalny pobór wody poza układem pomiarowym,
b) wymiana wodomierza na inny typ urządzenia niż zainstalowane w pozostałych lokalach,
c) uszkodzenie plomb założonych na wodomierzach,
d) mechaniczna ingerencja w urządzenia pomiarowe,
e) działania zmierzające do zafałszowania danych dot. wskazań wodomierza.
5. Koszt zakupu urządzeń pomiarowych i ich części ponosi użytkownik lokalu.
IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA LOKALU.
§ 4
1.Użytkownik lokalu odpowiada za utrzymanie właściwego stanu technicznego wodomierzy
i instalacji wodociągowej w lokalu, do zaworów odcinających.
2.W przypadku uszkodzenia wodomierza lub plomby oraz innych nieprawidłowości
w instalacji wodociągowej, użytkownik lokalu zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić
o tym fakcie Spółdzielnię i wykonać stosowne naprawy na własny koszt.
3. W momencie stwierdzenia utrudnień w prawidłowym odczycie zużycia wody ciepłej
i zimnej spowodowanych zamontowanymi urządzeniami w lokalu np. baterii z mieszalnikiem, użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego usunięcia przyczyny nieprawidłowości, na koszt własny.
4. Uszkodzenie instalacji głównej co, ciepłej i zimnej wody oraz kanalizacji przez użytkownika skutkuje obciążeniem go wszelkimi kosztami związanymi z naprawą.
V. OBOWIĄZKI SPÓŁDZIELNI.
§ 5
Do obowiązków Spółdzielni należy:
1) dokonywanie odczytów wskazań wodomierzy w wyznaczonym terminie, sporządzanie rozliczenia i ustalenie opłat zaliczkowych oraz przekazanie tych dokumentów użytkownikom lokali,
2) dokonywanie kontrolnych odczytów i kontrolowania stanu technicznego urządzeń pomiarowych tzn. sprawdzenie czy plomby są nienaruszone, czy wodomierze dokonują prawidłowego pomiaru zużycia wody, czy nie ma wykonanych tzw. „obejść” wodomierzy umożliwiających pobór wody bez jej pomiaru, czy nie ma uszkodzeń opraw wodomierzy
i innych nieprawidłowości. Spółdzielnia ma prawo do kontroli sprawności wodomierza poprzez chwilowe uruchomienie punktu poboru wody i stwierdzenie prawidłowości pomiaru pobranej wody przez wodomierze oraz przez oględziny zewnętrzne wodomierza,
3) zapewnienie drożności instalacji i urządzeń, zgodnie z założeniami projektu tej instalacji,
4) kontrola utrzymywania wymaganej temperatury wody ciepłej dostarczanej do lokali,
5) realizacja planu napraw i wymian oraz robót konserwacyjnych,
6) nadzór nad realizacją robót konserwacyjnych, napraw i wymian oraz nadzór nad
wykonawstwem usług związanych z realizacją zleceń wynikających z okresowych
kontroli w lokalach,
7) realizacja zaleceń pokontrolnych wydawanych przez upoważnione organy kontroli
i nadzoru,
8) w razie uzasadnionej potrzeby – kontrola stanu technicznego instalacji,
9) wymiana i legalizacja wodomierzy.
VI. ZASADY MONTAŻU I LEGALIZACJI WODOMIERZY.
§ 6
1. Za lokal opomiarowany uważa się lokal, w którym zamontowane zostały urządzenia pomiarowe na wszystkich ujęciach doprowadzających wodę do lokalu.
Urządzenia musza posiadać:
a) ważną cechę legalizacyjną Głównego Urzędu Miar,
b) oplombowanie wykonane przez służby techniczne Spółdzielni lub upoważnionego przez
nią wykonawcę.
Na okoliczność wymiany / legalizacji wodomierza(y) zostaje sporządzony przez SM „Grzegórzki” lub upoważniony przez nią podmiot protokół montażu.
§ 7
1. Wymiana i legalizacja wodomierzy winna być zgodna z obowiązującą ustawą „Prawo
o miarach ” oraz przepisami Głównego Urzędu Miar.
2. Okres ważności legalizacji wodomierzy wynosi 5 lat i liczy się od pierwszego stycznia następnego roku po wykonanej legalizacji.
3. Spółdzielnia zawiadamia o terminie wymiany/legalizacji wodomierzy poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w klatkach schodowych, a poszczególnych użytkowników lokali - zgodnie z zadeklarowanym sposobem dostarczania korespondencji, nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem przeprowadzenia wymiany/legalizacji.
4. Koszt wymiany/legalizacji wodomierza/y przeprowadzonej przez SM „Grzegórzki” obciąża użytkownika lokalu.
Użytkownik ponosi koszty ewentualnych dodatkowych robót i zakupu części niezbędnych do prawidłowej instalacji wodomierza/y.
5. Jeżeli wymiana/legalizacja następuje w trakcie okresu rozliczeniowego, za okres przed montażem użytkownik obciążany jest ryczałtowym zużyciem wody jak podano w § 13 i § 14, proporcjonalnie do ilości dni okresu nieopomiarowanego .
Po zamontowaniu/legalizacji wodomierza rozliczanie zużycia wody na podstawie jego wskazań odbywa się od daty jego zaplombowania, wykazanej w protokole montażu
i wprowadzenia do ewidencji komputerowej.
6. Spółdzielnia dopuszcza możliwość odkupienia zużytych urządzeń pomiarowych przez firmę dokonująca legalizacji, co pomniejsza koszty wymiany ponoszone przez użytkownika.
7. Użytkownik lokalu może dokonać wymiany/legalizacji wodomierza we własnym zakresie pod warunkiem:
a) zgłoszenia tego faktu do Spółdzielni,
b) zainstalowania wodomierza o parametrach wodomierzy zainstalowanych w innych lokalach,
c) uzyskania pozytywnej pisemnej opinii służb technicznych Spółdzielni odnośnie typu wodomierza i sposobu instalacji,
d) założenia przez uprawnionych pracowników Spółdzielni lub upoważnionych przez Spółdzielnię firm, plomb i spisania protokołu odbioru montażu wodomierza.
§ 8
1. W przypadku podejrzenia nieprawidłowości wskazań wodomierza, zgłoszonych przez użytkownika lokalu, na wniosek użytkownika wodomierz musi zostać poddany ekspertyzie. Na czas ekspertyzy lokal zostaje wyposażony w wodomierz „zastępczy”.
2. Jeżeli ekspertyza przeprowadzona przez uprawnioną jednostkę wykaże, że wodomierz
działał poprawnie, koszt ekspertyzy, legalizacji i oplombowania wodomierza obciąża użytkownika lokalu.
3. Jeśli ekspertyza potwierdzi wadliwe wskazania urządzenia, koszty ekspertyzy pokrywane
są z przychodów z eksploatacji danej nieruchomości, a użytkownik lokalu otrzymuje
korektę rozliczenia kosztów zużycia wody w terminie 30 dni od daty otrzymania ekspertyzy.
VII. ODCZYT.
§ 9
1.WODOMIERZE GŁÓWNE
Odczytów stanu wodomierzy głównych w budynkach, w celach rozliczeniowych, dokonują pracownicy Działu Administracji Spółdzielni na dzień 31.05 i 31.12 danego roku lub częściej np. w przypadku zmiany przez Dostawcę cen za wodę i odprowadzenie ścieków.
Jeżeli w budynku istnieje więcej niż jeden wodomierz główny, odczyty zapisuje się oddzielnie dla każdego wodomierza.
§ 10
2. WODOMIERZE INDYWIDUALNE
Odczyty wodomierzy indywidualnych wyposażonych w nakładki do zdalnego odczytu dokonywane są przez firmą zewnętrzną lub przez upoważnionych pracowników Spółdzielni na dzień 31.05 i 31.12 danego roku. Wskazania wodomierzy ewidencjonowane są oddzielnie dla każdego lokalu.
VIII . KOSZTY WODY ZIMNEJ I WODY ZIMNEJ DO PODGRZANIA
§ 11
1. Koszty zimnej wody i zimnej wody do podgrzania ewidencjonuje się na poszczególne budynki wyposażone w wodomierz(e) główny(e).
2. Podstawą do ewidencji kosztów są faktury wystawiane przez dostawcę zimnej wody
( Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie ) na podstawie dokonanych odczytów stanu wodomierzy głównych, zgodnie z zawartą umową.
3. Opłata za 1m³ wody obejmuje koszt dostarczenia wody i odprowadzenia ścieków i jest zgodna z ceną podana przez Dostawcę. Ilość dostarczonej wody jest zgodna z ilością odprowadzonych ścieków.
4. Opłata abonamentowa z faktur MPWiK oraz koszty odczytów wodomierzy zaliczane są do kosztów GZM danej nieruchomości, na której posadowione są budynki.
IX. KOSZTY CENTRALNEJ CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ
§ 12
1. Koszty centralnej ciepłej wody składają się z:
a) zafakturowanej należności z tytułu opłaty stałej wnoszonej przez Spółdzielnię co miesiąc przez cały okres rozliczeniowy obejmującej:
- comiesięczną opłatę za zamówioną moc cieplną ( MW),
- comiesięczną opłatę za usługi przesyłowe (MW),
b) zafakturowanej należności z tytułu opłaty zmiennej obejmującej:
- zakup ciepła wg licznika energii (GJ),
- przesył ciepła wg licznika energii (GJ),
c) ewentualnych zastosowanych przez dostawcę upustów, bonifikat lub kar za niedotrzymanie warunków umowy przez dostawcę lub odbiorcę,
d) kosztów dostawy zimnej wody przeznaczonej do podgrzania,
e) kwot wynikających z korekt rozliczeń indywidualnych dokonanych po zakończeniu okresu rozliczeniowego, odpowiednio zwiększających /zmniejszających koszty następnego okresu rozliczeniowego .
2. Koszty podgrzania centralnej ciepłej wody użytkowej ewidencjonuje się na poszczególne
węzły cieplne w danych budynkach, w których do użytkowanych lokali dostarczana jest
centralna ciepła woda użytkowa.
3. Podstawą do ewidencji kosztów są faktury wystawiane przez dostawcę ciepła (Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. w Krakowie ) na podstawie zawartej umowy na dostawę ciepła oraz przez dostawcę wody ( Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji) na podstawie umowy na dostawę wody.
X. USTALENIE WYSOKOŚCI RYCZAŁTÓW NA POKRYCIE KOSZTÓW ZUŻYCIA WODY ZIMNEJ ORAZ CENTRALNEJ CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ I ODPROWADZENIA ŚCIEKÓW W LOKALACH BEZ WODOMIERZY LUB POSIADAJĄCYCH WODOMIERZE BEZ WAŻNEJ CECHY LEGALIZACYJNEJ.
§ 13
1.1. Dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz garaży, w których wodomierze nie zostaną poddane legalizacji lub użytkownik zrezygnuje z posiadania wodomierza(y) ryczałt będzie określany na podstawie średniego zużycia z ostatniego okresu rozliczeniowego, indywidualnie dla każdego użytkownika, ale w wysokości nie mniejszej niż :
– dla lokali mieszkalnych 15 m³/os/m-c
– dla lokali użytkowych 7 m³/lokal/m-c
– dla garaży 1 m³/garaż/m-c
przy uwzględnieniu aktualnej ceny 1m³ wody i odprowadzenia ścieków.
1.2 Dla garaży posiadających ujęcie wody, a nieposiadających wodomierzy ustala się ryczałt w wysokości 1 m³/m-c przy uwzględnieniu aktualnej ceny 1m³ wody i odprowadzenia ścieków.
2. BUDYNKI POSIADAJĄCE UJĘCIE WODY ZIMNEJ ORAZ CENTRALNEJ CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ
§ 14
2.1. Dla lokali mieszkalnych i użytkowych, w których wodomierze do wody zimnej i ciepłej nie zostaną poddane legalizacji lub użytkownik zrezygnuje z posiadania wodomierza(y) ryczałt będzie określany na podstawie średniego zużycia z ostatniego okresu rozliczeniowego, indywidualnie dla każdego użytkownika, ale w wysokości nie mniejszej niż :
– dla lokali mieszkalnych 10 m³/os/m-c wody zimnej, 5 m³/os/m-c wody zimnej do podgrzania
– dla lokali użytkowych 5 m³/lokal/m-c wody zimnej, 2 m³/lokal/m-c wody zimnej do podgrzania
przy uwzględnieniu aktualnej ceny 1m³ wody i odprowadzenia ścieków oraz ceny podgrzania.
XI. ROZLICZENIE ZUŻYCIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW ORAZ ROZLICZENIE KOSZTÓW CENTRALNEJ CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ .
§ 15
§ 16
- braku odczytu z przyczyn niezawinionych przez użytkownika,
- błędnego odczytu,
- awarii wodomierza z przyczyn niezawinionych przez użytkownika.
§ 17
3. Użytkownika lokalu za cały okres rozliczeniowy obciąża się ryczałtem jak w § 13 i § 14 powiększonym o 25% w przypadkach określonych w § 3 pkt.4 niniejszego Regulaminu.
§ 18
1.Użytkownik lokalu wnosi opłaty w formie miesięcznych zaliczek na:
- pokrycie kosztów zużycia zimnej wody,
- pokrycie kosztów zużycia zimnej wody do podgrzania ( dot. lokali wyposażonych w instalację ccwu),
- pokrycie kosztów podgrzania wody – opłata zmienna ( dot. lokali wyposażonych w instalację ccwu),
- pokrycie kosztów opłaty stałej ( dot. lokali wyposażonych w instalację ccwu),
- pokrycie ubytków o których mowa w § 22 .
2. Wysokość opłaty zaliczkowej ustala się indywidualnie dla każdego lokalu, na podstawie średniego zużycia wody zimnej i ciepłej w ostatnim okresie rozliczeniowym.
3. Cena podgrzania wody wynikająca z ostatniego rozliczenia danego węzła cieplnego , przy ustalaniu zaliczek na okres następny zostaje powiększona o 10% na pokrycie ewentualnego wzrostu cen dostarczonego ciepła .
§ 19
1. W przypadku znaczącej zmiany opłaty za dostawę ciepła , której nie można było
przewidzieć i uwzględnić w naliczeniach Spółdzielnia zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmiany wysokości zaliczek , o których mowa w ust.1 na podstawie decyzji Zarządu.
2.Wysokość zaliczki na pokrycie kosztów zużycia wody w uzasadnionych przypadkach, na wniosek użytkownika lokalu, może być w trakcie okresu rozliczeniowego zmieniona
(np. w związku ze zmianą ilości osób zamieszkałych w lokalu lub przewidywaną nieobecnością mieszkańca).
3. Miesięczną zaliczkę na pokrycie kosztów opłaty stałej ustala się w stosunku do ilości lokali podłączonych do danego węzła cieplnego, bez względu na ilość zamieszkałych osób i zużycia ciepłej wody, na podstawie sumy kosztów za moc zamówioną zafakturowanych przez Dostawcę.
4. Wysokość opłaty na pokrycie ubytków ustalana jest po każdorazowym rozliczeniu kosztów zużycia wody, dla wszystkich mieszkań i lokali użytkowych w danym budynku. Opłata ta podlega rozliczeniu.
5. Zaliczki o których mowa w § 18 pkt 1 należy wpłacać w terminie określonym w Statucie SM ”Grzegórzki”, wraz z bieżącą opłatą eksploatacyjną.
6. Od nieterminowych wpłat Spółdzielnia nalicza ustawowe odsetki za zwłokę w zapłacie.
§ 20
1. Koszt wody zimnej oraz wody zimnej do podgrzania .
1.1. Na podstawie odczytu wodomierzy indywidualnych ustala się zużycie wody w danym
lokalu.
1.2. Koszt wody zimnej stanowi iloraz zużycia wody i ceny jednostkowej 1m3 wody zgodnie z § 11 pkt 3.
1.3. Koszt wody zimnej do podgrzania stanowi iloraz:
- zużycia wody i ceny jednostkowej 1m3 wody zgodnie z § 11 pkt 3,
- zużycia wody i ustalonej ceny podgrzania o której mowa w § 20 pkt 2.1 i § 18 pkt 3.
2. Koszt podgrzania wody.
2.1. Suma zafakturowanych przez Dostawcę ciepła kosztów opłaty zmiennej za zakup
i przesył ciepła zużytego do podgrzania wody dla celów użytkowych ( koszty zmienne –
GJ) podzielona przez ilość zużytych m3 wody, ustaloną na podstawie odczytu
wodomierzy ciepłej wody użytkowej z danego węzła, z uwzględnieniem naliczonych ryczałtów dla lokali nieopomiarowanych (§ 14) stanowi koszt podgrzania 1m3
wody ustalany oddzielnie dla każdego węzła cieplnego (moc dostarczona) .
a) dla lokali opomiarowanych : iloraz zużytych m3 wody x koszt podgrzania wyliczony jak podano w ust.2.1.
b) dla lokali nieopomiarowanych : ryczałt naliczony zgodnie z § 14 x koszt podgrzania wyliczony jak podano w ust. 2.1
3. Koszty opłaty stałej
3.1. Sumę kosztów za moc zamówioną zafakturowanych przez dostawcę (MW) tj. koszty opłaty stałej rozlicza się w stosunku do ilości lokali podłączonych do danego węzła cieplnego, bez względu na ilość zamieszkałych osób i zużycia ciepłej wody.
§ 21
1. Rozliczenie całkowitych kosztów zużycia wody polega na porównaniu kwoty wniesionych zaliczek z rzeczywistymi kosztami poniesionymi w danym okresie rozliczeniowym.
W kosztach uwzględnione zostają ubytki/nadwyżki wody zimnej powstałej na danym budynku posiadającym wodomierz/e główny/e.
§ 22
1. Różnica pomiędzy wskazaniami wodomierzy głównych, a sumą wskazań wodomierzy indywidualnych (z uwzględnieniem naliczonych ryczałtów § 13, § 14) w poszczególnych budynkach, skorygowana o wskazania wodomierzy do wody ogrodowej oraz do celów gospodarczych stanowi ubytki.
2. Koszty wody gospodarczej oraz ogrodowej obciążają koszty GZM danej nieruchomości.
3. Wartość ubytków rozliczana jest proporcjonalnie do powierzchni użytkowej lokali
w danym budynku i stanowi odrębną pozycję w zawiadomieniu o rozliczeniu wody.
4. Ubytki ustalane są przy każdorazowym rozliczaniu wody.
5. W przypadku ubytków występujących w budynku/nieruchomości, gdzie wynik eksploatacji jest dodatni, po dokonaniu analizy Zarząd może podjąć decyzję o częściowym lub całkowitym pokryciu ubytków z eksploatacji ( do wysokości posiadanej nadwyżki przychodów nad kosztami ).
XII. WYNIK ROZLICZENIA.
§ 23
1. Nadpłata powstała w wyniku rozliczenia wody stawiana jest do dyspozycji użytkownika lokalu, z możliwością zaliczenia jej na poczet bieżących opłat eksploatacyjnych lub zwrotu na wskazane konto bankowe w terminie 30 dni od daty złożenia pisemnej dyspozycji.
Warunkiem zwrotu nadpłaty jest brak jakichkolwiek zaległości użytkownika lokalu wobec SM ”Grzegórzki” .
2. Niedopłata winna zostać uregulowana przez wpłatę na konto bankowe Spółdzielni
w terminie do 30-tu dni od daty otrzymania rozliczenia.
Po bezskutecznym upływie terminu Spółdzielnia może naliczać odsetki za zwłokę w zapłacie zgodnie z postanowieniami Statutu SM „Grzegórzki”.
3. Na indywidualny wniosek użytkownika dopłata może być rozłożona na raty, o ile użytkownik lokalu terminowo i systematycznie uiszcza należności wobec Spółdzielni. Decyzje w tej sprawie podejmuje Zarząd.
XIII. REKLAMACJE.
§ 26
1. Reklamacje dotyczące rozliczenia można składać pisemnie w terminie do 30 dni od daty otrzymania rozliczenia. Po tym terminie reklamacje nie będą uwzględniane.
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 27
1.W przypadku zmiany użytkownika lokalu opomiarowanego wszelkie rozliczenia zużycia wody winny być rozliczone pomiędzy poprzednim a obecnym użytkownikiem.
2.W przypadkach nieujętych w niniejszym regulaminie oraz w wyjątkowych sytuacjach decyzję o sposobie rozliczania wody podejmuje Zarząd SM ”Grzegórzki”
Niniejszy Regulamin uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 26.11.2018 r.
(Uchwała nr36/R/2018) i ma zastosowanie do rozliczeń kosztów wody zimnej i wody zimnej do podgrzania od 01.01.2019 r.