Regulamin określający zasady ustalania i pobierania opłat za reklamy umieszczane na terenie Spółdzielni Mieszkaniowej „Grzegórzki” lub obiektach Spółdzielni”
§ 1
Słowniczek, niektórych pojęć używanych w „Regulaminie”:
- Przyjmuje się, że niżej wymienionym określeniom użytym w treści „Regulaminu” przypisuje się następujące znaczenie:
„reklama” – to graficzna informacja o podmiocie gospodarczym, jego produktach lub działalności,
„tereny Spółdzielni” – to stanowiące jej własność (współwłasność) względnie pozostające w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni tereny niezabudowane
„obiekt Spółdzielni” – to budynek stanowiący własność lub współwłasność Spółdzielni.
„właściciel reklamy” – podmiot, który chce umieścić lub umieścił reklamę na terenie lub obiekcie Spółdzielni.
§ 2
1. Umieszczenie reklam na budynkach oraz reklam wolnostojących może
nastąpić wyłącznie po uzyskaniu zgody Zarządu Spółdzielni
i podpisaniu umowy z właścicielem reklamy.
2. Za umieszczenie reklamy właściciel uiszcza opłatę roczną określoną
w umowie.
3. Użytkownik lokalu w zasobach Spółdzielni (najemca, właściciel lub osoba,
której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu) jest zwolniony od opłat
za 1 reklamę o powierzchni do 1,00 m 2.
4. W przypadku , gdy powierzchnia reklamy jest większa niż 1,00 m2
względnie gdy właściciel reklamy umieszcza kolejne reklamy – opłatę
nalicza się od powierzchni przekraczającej 1,00 m2 (w przypadku jednej
reklamy) i od całej powierzchni kolejnych reklam.
5. Stawki opłat za reklamy określa Zarząd Spółdzielni.
§ 3
1. Opłatę, o której mowa w § 2 ust 2 uiszcza się z góry za dany rok
kalendarzowy w terminie do 15 lutego danego roku, po wystawieniu faktury
przez Spółdzielnię.
2. Na pisemny wniosek złożony przez Właściciela reklamy każdorazowo do
15 –go stycznia, opłata roczna może być rozłożona na dwie raty płatne:
I do 15 lutego
II do 15 lipca danego roku.
3. W przypadku umieszczenia reklamy w trakcie roku kalendarzowego opłatę
oblicza się dzieląc wyliczoną opłatę roczną wynikającą z wielkości reklamy
przez 365 dni i mnożąc przez ilość dni, w ciągu których umieszczona będzie
reklama tj. od dnia umieszczenia do końca roku kalendarzowego.
Termin płatności ustala się na 14 dni od wystawienia faktury przez
Spółdzielnię.
4. Dopuszcza się umieszczanie reklam na czas określony w trakcie roku.
W takim przypadku opłatę oblicza się zgodnie z § 3 ust. 3.
5. W przypadku pisemnego zgłoszenia usunięcia reklamy w trakcie roku
kalendarzowego korektę wysokości opłaty za reklamę oblicza się dzieląc
wyliczoną opłatę roczną wynikającą z wielkości reklamy przez 365 dni
i mnożąc przez ilość dni w trakcie, których reklama była umieszczona.
§ 4
Reklamy umieszczone bez zgody Spółdzielni mogą być demontowane na koszt właściciela reklamy, co nie zwalnia go z obowiązku wyrównania szkody wyrządzonej Spółdzielni przez samowolę korzystania z jej mienia.
§ 5
Wpływy z reklam podlegają rozliczeniu w ramach kosztów GZM dla danej nieruchomości przy uwzględnieniu postanowień art. 5 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.
§ 6
Niniejszy Regulamin został uchwalony przez Radę Nadzorcza w dniu 26.11.2009 r. Uchwałą Nr 103/2009 i obowiązuje od dnia 1 grudnia 2009 r.
Sekretarz Przewodniczący
Rady Nadzorczej Rady Nadzorczej
Maria Jaglarz Małgorzata Malaga